Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Strony internetowej Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Szczawnicy

Centrum Kultury, Sportu i Promocji  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://cksip.szczawnica.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 2013-06-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-18 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • z uwagi na ograniczenia systemowe w serwis nie jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 13 lutego 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 12 lutego 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasza Nawrockiego — mail l.nawrocki@cksip.szczawnica.pl lub telefonicznie 18 541 26 09.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres

  • WOJEWÓDZTWO   MAŁOPOLSKIE
  • POWIAT   NOWOTARSKI
  • MIEJSCOWOŚĆ  SZCZAWNICA
  • UL. GŁÓWNA 6
  • KOD POCZTOWY   34-460
     

Parking

  • Brak dostępu do wyznaczonego parkingu
     

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
     

Wejście do budynku

  • Do budynku prowadzą 3 niezależne wejścia. Pierwsze z wymienionych stanowi wejście ewakuacyjne bez barier poziomych i pionowych przez drzwi około 120 cm szerokości. Drugie z wymienionych wejść prowadzą na sale kinową bez barier poziomych i pionowych przez drzwi około 120 cm szerokości. Trzecie wejście prowadzi do biur znajdujących się na 2 drugim piętrze wejście nie spełnia dostępności z powodu niewystarczającej szerokości drzwi oraz bariery poziomej jaką jest próg. Budynek nie jest wyposażony w dźwig osobowy.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Drzwi nie są przeźroczyste.
     

Przestrzeń za wejściem

  • Wejście nr 1 Ewakuacyjne – wolna przestrzeń prowadząca na sale kinową z ciągiem komunikacyjnym nie spełniającym dostępności z uwagi na istniejące 2 schody.
  • Wejście nr 2 – Wolna przestrzeń prowadząca bezpośrednio do sali kinowej bez istniejących barier.
  • Wejście nr 3 – klatka schodowa prowadząca do biur na drugim piętrze oraz do kotłowni, nie spełniająca wymogów dostępności.
  • Obiekt nie dysponuje toaletą dla niepełnosprawnych.
     

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia CKSiP są ulokowane na trzech niezależnych piętrach.
  • Żaden z korytarzy i klatek schodowych nie spełnia dostępności
     

Ciągi pionowe

  • Na każdą  kondygnacji można się dostać za pomocą schodów.
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo.

 

Łazienka

  • W budynku nie znajduje się  toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

 

Inne 

  • Obiekt nie jest wyposażony w plan tyflograficzny.
  • Obiekt nie posada tabliczek informacyjnych w Braille’a.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Na stronach podmiotu znajduje się informacja o zakresie działalności Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Szczawnicy. Informacja ta dostępna jest w kilku wariantach:

  • jako tekst łatwy do czytania
  • jako tekst odczytywany maszynowo.

Osoba ze szczególnymi potrzebami ma do wyboru kilka sposobów komunikacji:

  • kontakt telefoniczny,
  • kontakt za pomocą poczty elektronicznej
  • kontakt z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS.